Het was maandag schrikken voor gasten van een Amsterdams hotel. Vlak voor het gebouw brak ineens brand uit. Iedereen werd vlug uit zijn kamer gehaald en naar een ander hotel gebracht. Inmiddels is het vuur geblust.

De brand is waarschijnlijk ontstaan door gas. Voor het hotel waren mensen bezig met de gasleiding. Daarbij is zo'n pijp kapotgegaan. Gas brandt supersnel, dus een klein vonkje is genoeg om een grote brand te veroorzaken.

Veilig

Na een paar uur was de brand geblust. Ook de pijpleiding is weer gemaakt. De brandweer controleert nu of het hotel veilig is. Waarschijnlijk kunnen alle gasten daarna terug naar hun eigen kamers.